+39 040 3199 111 This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Select your language

RSN1: Ricerca di candidati protocluster ad alto redshift

Tirocinio triennale

Area Tematica: RSN 1 - Galassie e cosmologia

Referente: Alex Saro (This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.) e Maurilio Pannella
Titolo: Ricerca di candidati protocluster ad alto redshift
Decorrenza: 05.11.2021

Il progetto prevede di sfruttare grandi survey astronomiche quali la Dark Energy Survey,  WISE/AllWISE/CatWISE2020, SUMSS per identificare radio AGN estremamente luminosi ad alto redshift, potenzialmente rappresentativi di una popolazione di proto-ammassi di galassie in formazione, quali il complesso Spiderweb Galaxy, archetipo di questo tipo di proto-clusters.

Il tirocinante apprendera' l'utilizzo di software astronomici e l'uso base di alcuni linguaggi di programmazione ed algoritmi di maggior diffusione volti alla manipolazione di Big Data.

For the public
Contacts

INAF-Astronomical Observatory of Trieste
Via G.B. Tiepolo, 11 I-34143 Trieste, Italy

Tel. +39 040 3199 111
info.oats@inaf.it

C.F. 97220210583

We use cookies to ensure that we give you the best experience on our website.
If you continue to use this site we will assume that you are happy with it.

Login